Studiedag studentendecanen

Op do 17 september en do 29 oktober 2020 vroeg LOShbo (Landelijke Organisatie Studentendecanen) mij om een studiedag te verzorgen voor decanen over BLOKKADESTRESS. De tweede dag was zowel fysiek als online te volgen. Er is al jarenlang een toename van blokkadestress onder studenten en in corona is dit alleen maar toegenomen. Vandaar dat veel decanen behoefte hebben aan meer handvatten om dit vroegtijdig te kunnen bespreken met studenten en om een rol te spelen in hun herstel. Wat gebeurt er fysiek bij blokkadestress? Hoe stap je uit de vicieuze cirkel? Hoe gebruik je het gegeven van neuroplasticiteit als het gaat om verandering van gedachtepatronen? Bv. over capaciteiten, verwachtingen en perfectionisme? Welke invloed heb je op motivatieverlies en hoe ontstaat het? Deze dagen gaven me veel voldoening vanwege de betrokkenheid en nieuwsgierigheid van de cursisten maar ook door hun inspirerende voorbeelden, meedenken en feedback.

Laat een reactie achter

Indien gewenst gebruik deze HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>