Faalangsttraining aan studenten

 
Als je gaat studeren, wordt er van je verwacht dat je volwassen en zelfstandig bent. Dat je grote stukken stof kunt verwerken en dat je emotioneel zo in balans bent dat je de druk van tentamens aankan. Niets is minder waar. Je woont en leeft misschien voor het eerst op jezelf maar dat wil nog niet zeggen dat je daarmee ook zelfstandig kunt studeren. Het komt nu juist nog meer aan op je zelfvertrouwen en motivatie. Ook verwachtingen van mensen om je heen kunnen nog steeds voor teveel spanning en voor uitstelgedrag zorgen. Perfectionisme kan je blokkeren. WO, HBO of MBO studenten die blokkeren kunnen veel hebben aan deze training. Maar ook studenten van het conservatorium of van een theateropleiding hebben er veel baat bij. De LEFGASTEN methode biedt je op al deze punten een training met heldere uitleg en oefeningen die je snel uit je vicieuze cirkel van onmacht halen.

8 reacties Faalangsttraining Studenten

  • avatar E

    Lieve Pia,

    Je bent een top faalangst trainer!

    Liefs

  • avatar Eva

    Hoi Pia,

    Dankzij jouw meetings en hulp is mijn stressniveau heel erg gedaald en kan ik weer functioneren als ik moet presteren! Tijdens tentamenweken kon ik eerder niet eten en slapen van de stress. Ik had al van alles geprobeerd en niets leek echt de kern van het probleem aan te pakken. Totdat ik bij jou kwam en jij mij vertelde dat negatieve gedachtes de oorzaak van mijn stress en faalangst waren! In 3 sessies leerde jij mij mijn negatieve gedachtepatronen te herkennen en begrijpen. Samen hebben we deze omgevormd naar positieve gedachten. Dit heeft mij heel erg geholpen om mijn studie mentaal (en fysiek) weer aan te kunnen. Daarnaast zijn de oefeningen en inzichten ook erg waardevol voor niet-studie gerelateerde aspecten in het leven – een bijkomend voordeel!

    Heel erg bedankt!

  • avatar Bernd

    Hoi Pia,

    Na diverse keren een black out te hebben gehad tijdens mijn tentamens wist ik mij geen raad meer. Ik vroeg mij af waar deze black outs vandaan kwamen en wat ik hieraan kon doen. Het antwoord moest ik mijzelf schuldig blijven, totdat ik een keer bij jou was geweest. Eindelijk na al die jaren kon ik het verklaren, maar bovendien kon ik er ook iets aan doen! Vol goede moed en vertrouwen ging ik weer aan de slag met de voorbereidingen voor mijn tentamen en met veel zelfvertrouwen en een dosis gezonde spanning heb ik mijn tentamen succesvol weten te halen. Ik had geen last van een vervelend onderbuik gevoel en erge spanningen en keek er zelfs naar uit om het tentamen te gaan maken. Ik moet nu nog een tentamen maken, maar door alle goede tips en methodes van Pia zie ik dit met heel veel vertrouwen tegemoet. Hartelijk dank voor alle goede zorgen!! Bernd

  • avatar Aniek Bos

    Hoi Pia,

    Via deze manier wil ik u heel graag bedanken voor alle fijne meetings die wij hebben gemaakt om mijn faalangst aan te pakken. Nu kan ik ook eindelijk zeggen dat de resultaten van mijn afgelopen tentamenperiode ontzettend goed zijn!! Ik kan nu eindelijk mijn tentamens maken zonder een blackout en gewoon rustig blijven na denken zonder in paniek te raken als ik het even niet weet. Ook in de voorbereidingen van mijn tentamens voel ik veel minder stress en druk. Al om al, ik ben echt ontzettend blij dat ik bij u terecht ben gekomen!

    Verder is het boek Lefgasten echt ideaal! Op deze manier konden mijn ouders er ook over lezen en het beter begrijpen. Ook was uw service geweldig als het gaat om ophalen en brengen naar het station. Heel erg bedankt daarvoor!

    Veel liefs, Aniek Bos

  • avatar Megan Peters

    Ik heb tijdens de trainingen veel over mezelf geleerd, maar ook hoe ik faalangst uitschakel waardoor ik weer veel plezier heb in mijn studie. Zonder jouw methode was ik waarschijnlijk al gestopt met mijn opleiding. Erg fijn dat je ook speciaal een boek hebt geschreven voor studenten, want ik merk in mijn omgeving dat ik niet de enige ben die hier last van heeft. Tijdens de trainingen stelde je mij erg op mijn gemak, je nam de tijd en je hebt mij duidelijk en helder uitgelegd hoe ik het goed kan aanpakken. Ontzettend bedankt voor de fijne begeleiding, hier heb ik mijn hele leven profijt van.

    Groetjes,
    Megan

  • avatar Véronique Driebeek

    Ik ben bij jou gekomen nadat ik met mijn studie moest stoppen, helaas mijn P net niet had gehaald en enorm aanhikte tegen mijn faalangst, vastbesloten om er nu eindelijk eens wat aan te doen. En toen kwam ik bij jou terecht, niet wetend in eerste instantie wat het mij precies zou brengen.

    Maar wat heb ik onwijs veel geleerd over mijzelf tijdens deze waardevolle trainingen. Tot in detail heb je me uitgelegd hoe deze faalangst precies tot stand komt en hoe je er zelf aan kan gaan werken. De trainingen zijn heel helder en overzichtelijk. Ook zijn de trainingen nooit saai, je brengt het met veel enthousiasme, humor en sympathie. Niet te vergeten, het boek Lefgasten wat mij veel inzicht,erkenning en vooral herkenning heeft gegeven. Pia, ik wil heel erg bedanken voor alle hulp en vertrouwen dat je had. Je trainingen zijn uniek, leerzaam en doordacht. Ik kom zeker nog eens langs maar dan voor de gezelligheid!
    Liefs, Véronique

  • avatar Nicky

    Hoi Pia,

    Met trots kan ik zeggen dat ik allebei mijn herkansingen voor mijn HBO-opleiding heb gehaald! Sinds de laatste 2 jaar van mijn middelbare school heb ik veel last gehad van angst voor testen. Hierbij hoorden zweten, paniekaanvallen, black-outs en een slecht zelfbeeld.. Dankzij de 3(!) sessies heb ik nu controle over deze angsten, en niet meer het idee dat ik ‘dom’ ben. Natuurlijk zullen de angsten altijd blijven, maar controle hebben over de angsten is het beste wat je kunt bereiken, en dit heb jij mij geleerd! Perfectionistisch ben ik altijd geweest en dat zal ik altijd blijven, maar door de controle die ik door de sessies heb verkregen heb ik geen paniekaanvallen of black-outs meer.

    Lieve Pia, ontzettend bedankt!

  • avatar Maria

    Beste Pia,

    Hierbij wil ik je nogmaals enorm bedanken voor je faalangsttraining. Tijdens mijn middelbare school én tijdens mijn studie heb ik altijd gedacht dat de enorme zenuwen die ik had voor presenteren iets was wat nou eenmaal bij me hoorde. Maar dat is niet zo! In de 4 sessies die we hebben gedaan, heb ik geleerd dat het mijn gedachtepatronen waren die voor die fysieke stressreactie zorgden. En ik weet nu hoe ik die gedachtepatronen aan moet pakken. Een beetje perfectionistisch zal ik altijd blijven, maar ik heb mijn faalangst nu veel meer onder controle.
    En het heeft gewerkt… Mijn eerste grote ‘test’ na je training was mijn praktijk rij-examen. Ondanks dat ik met zwetende handjes de auto in ging, is het me gelukt om tijdens het examen rustig te blijven en te denken aan de dingen die ik had geleerd. Hierdoor kan ik nu met trots zeggen dat ik in één keer ben geslaagd voor mijn rijbewijs!

Laat een reactie achter

Indien gewenst gebruik deze HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>